Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Hejsan!
SouthPaw
Nykomling
**




Inlägg: 12
Registrerad: 2008-11-18
Befinner sig: Karlskoga
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

wink.gif Inlagd 2008-11-18 kl 23:32
Hejsan!


Hej Forum-medlemmar


Colin heter jag. 20 år och studerar för att bli ljudtekniker/studiotekniker och slutligen producent. Jag har sedan 2-3 år tillbaks börjat intressera mig för vad dom religiösa håller på med i vårat nu sekulära samhälle. Det började väll med att man såg Richard Dawkins på youtube, kollade allt man kunde hitta på honom och fann även Sam Harris och Christopher Hitchens, samt uppmärksammades till Usa,s galna religiositet, och hur den påverkar utlärning av evolution i skolorna där, och hela den debatten

Har alltid varit agnostisk och icke troende på alla slags gudar. Men har sedan jag började efterforska lite filosofiska idéer och höra andras åsikter, så inser jag att jag är följande:

filosofisk materialist
Ateist (tekniskt agnostisk, men ändå stark. och vad dom i usa skulle kalla Militant)
Anti-teist

Jag anser att Deism är önsketänkande, och att Teism ett psykologiskt tillstånd vilket nästan borde betraktas sjukligt

är även ett stort fan av Penn & Teller och James Randi

Eftersom jag är så van vid att debattera livsåskådning på engelska så kommer detta bli en ny upplevelse, en lärdom för framtida diskussioner med de få religiösa svenskar man möter, och en välkommen möjlighet att förfina min grammatik och min stavning (vilket jag hoppas folk här inte hackar på, istället för de argument man lägger fram ) ;)

[Ändrad 2008-11-18 av SouthPaw]
Visa anvädares profil Denna anvädare har MSN Messenger

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group