Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Namnförslag på Ateism.com?
PositivAteist
Super-moderator
*******




Inlägg: 799
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Positiv

[*] Inlagd 2005-4-24 kl 22:59
Namnförslag på Ateism.com?


Jag skulle vilja byta namn på ateism.com av flera olika skäl. Ateism.com är ett ganska dåligt namn enligt min mening och den heter så mest för att det var enkelt.

Ett förslag jag tänkt en del på är kort och gott Ateismsidan. Sidan är ju tänkt att vara Sidan med stort S om ateismen så det säger precis vad tanken med sidan är och det skulle göra att när folk tänker ateism och WWW tänker de ateism.com.

Finns det fler förslag? Bättre förslag? Kritik mot förslaget Ateismsidan? (Ateistsidan är kanske bättre?)



/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Nihonshu
Super-moderator
*******


Avatar


Inlägg: 106
Registrerad: 2005-4-13
Befinner sig: På jorden
Medlemmen är Offline

Humör: Upptagen

[*] Inlagd 2005-4-25 kl 14:02


Jag tycker att oavsett vad det än blir för namn så är .se snyggare som ..vad heter det nu... toppdomän?.... ... eftersom allt är på svenska på ateism.com bordet det vara ateism.se

Om det nu inte finns ambitioner att göra om allt till på engelska även så är ju .se mer gångbart för den lokala marknaden det riktar sig till - Sverige.

Men det finns kanske tekniska problem jag inte känner till som att kostnaden blir högre osv?



NihonshuNaturalistCineast
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
PositivAteist
Super-moderator
*******




Inlägg: 799
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Positiv

[*] Inlagd 2005-4-25 kl 18:23


Du har rätt i allt. En SE-domän är snyggare och det har jag funderat på, men då måste jag flytta sidan till en ny leverantör plus att det blir ca 500 kr dyrare per år. Hittills har jag inte heller sett att man kan "köpa" SE-domäner någonstans utan att tvingas använda deras dyra webhotell (t.ex Loopia).

Manufrog, som jag planerar att flytta till, är ett bra och billigt webhotell för 100kr per år får man full funktionalitet: LAMP (dvs Linux/Apache/mySQL och något eller flera av Perl, PHP eller Python), mailinglistor, obegränsat antal epostadresser mm. Den här sidan använder allt detta utom Python. Jag kanske inte har några Perl-skript heller förresten eftersom mailskriptet användes av spammare för att skicka till externa adresser trots att jag trodde jag gjort det säkert.

Om någon har tips på alternativa webhotell och/eller ställen att "köpa" SE-domäner är jag idel öra.

Ett problem är pengar. Jag betalar denna sida ur egen ficka. Nuvarande lösning kostar bara 100 kr per år inklusive com-adress och det är därför sidan ligger på com. Helst bör jag registrera både com, org, net och se, men det kostar därefter. Den som tycker fler domäner är viktiga får gärna bidra med en slant via Paypal.



/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Burkas
Super-moderator
*******




Inlägg: 9
Registrerad: 2005-4-16
Befinner sig: Stockholmare...
Medlemmen är Offline

Humör: skeptisk, glad och irreterad

[*] Inlagd 2005-4-28 kl 01:09


Citat:
Ursprugligen inlagt av PositivAteist
Jag skulle vilja byta namn på ateism.com av flera olika skäl. Ateism.com är ett ganska dåligt namn enligt min mening och den heter så mest för att det var enkelt.

Ett förslag jag tänkt en del på är kort och gott Ateismsidan. Sidan är ju tänkt att vara Sidan med stort S om ateismen så det säger precis vad tanken med sidan är och det skulle göra att när folk tänker ateism och WWW tänker de ateism.com.

Finns det fler förslag? Bättre förslag? Kritik mot förslaget Ateismsidan? (Ateistsidan är kanske bättre?)


Älskar kort och enkla namn på hemsidor, glömmer inte bort dom då... vilket jag alltid brukar göra med längre namn, och jag brukar alltid tappa bort dom ifrån favoriterna...

Kritik emot ateimsidan alt. ateistsidan: det är långt, låter lite nördigt, tror att det är fler som skriver ateism.com, än ateist sidan.com eller ateistsidan.se...

Dock så är det väl inget större fel på det, det viktiga är ju att sidan finns och att man kan besöka den. Sen vad den heter är ju liksom inte så viktigt kanske...



mvh Burkas
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida Denna anvädare har MSN Messenger
atheist_universe
Nykomling
**


Avatar


Inlägg: 20
Registrerad: 2005-10-31
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2005-10-31 kl 16:59


suntfornuft.se



\"properly read, the bible is the most potent force for atheism ever conceived\"
-issac asimov
Visa anvädares profil
Fungrim
Nykomling
**


Avatar


Inlägg: 22
Registrerad: 2005-11-3
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: Över hav, under måne.

[*] Inlagd 2005-11-3 kl 10:31


Tycker "ateism.se" är bästa förslaget. Sedan är det klart att det är svårt att hitta billiga och bra host-lösningar. Tänker inte hoppa ut och erbjkuda mig, men har ni frågor är ni välkommna, jag har viss erfarenhet.



\"Fantasy is the only valid form of theological inquiry.\" - S. P. Somtow
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group