Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Lundensisk ateist
NoWireHangers
Nykomling
**




Inlägg: 27
Registrerad: 2007-1-7
Befinner sig: Lund
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2007-1-14 kl 00:37
Lundensisk ateist


Jag är en 23-årig lundensisk socionomstuderande. Ateist sedan sisådär 5 år, dessförinnan agnostiker, varav en tid agnostiker med teistiska tendenser (döpt och konfirmerad under högstadiet).

Är skribent - hittills ett inlägg - på ateistbloggen och skriver även sporadiskt på min egen blogg, http://entheta.blogspot.com/. Är medlem på väldigt många communities, men har under de senaste åren trappat ner rejält på min forumaktivitet. På de flesta forum heter jag NoWireHangers, på vissa Entheta, som också är mitt namn på svenska och engelska Wikipedia. Entheta betyder "enturbulated theta", vilket är en negativ företeelse i scientologins läror (kan väl jämföras med vad som inom kristendomen skulle kallas för syndiga tankar och liknande). Är alltså även scientologikritiker.

Håller sedan några månader tillbaka på och skriver en massa om ateism. Ambitionen är en bok, men ju mer jag skriver märker jag hur filosofiskt oskolad jag är.

Det där var vad jag kunde komma på att skriva nu. Fråga om ni undrar något.
Visa anvädares profil
Grottis
Super-moderator
*******


Avatar


Inlägg: 346
Registrerad: 2006-11-14
Befinner sig: Urberget
Medlemmen är Offline

Humör: aningen glatt

[*] Inlagd 2007-1-14 kl 00:42


Hej och välkommen, NWH! :) Hoppas att du skall trivas här. Kul att höra om ditt bokprojekt. Om det du har filosofiska frågor med koppling till ateismen, är detta rätt plats att ställa dem. ;) Förhoppningsvis kommer snart ett filosofi-delforum här. Lägg gärna ut små bitar av det du skriver, om du vill ha respons. Glöm heller inte att tipsa dina ateistvänner om detta forum. Ju fler potentiella debattörer, desto bättre.

Min egen kristendomskritiska blogg når du genom sigg-länken nedan.



Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
NoWireHangers
Super-moderator
*******




Inlägg: 27
Registrerad: 2007-1-7
Befinner sig: Lund
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2007-1-14 kl 00:56


Tack.

Har lagt in två små texter i Moral-forumet nu. Välkomnar kommentarer och diskussion kring dem i deras respektive trådar.

Kommer säkert att lägga in fler texter i framtiden.
Visa anvädares profil
LinoJonle
Ganska aktiv
***




Inlägg: 92
Registrerad: 2012-8-29
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2012-9-6 kl 23:36


Luxury Watch Business Awards Top 2007 Prizes | The luxury watch business awarded its top 2007 awards in November at the Grand Prix d'Horlogerie de Genève ceremonies in Geneva. The top prize fake replica michele watch replica glashutte karree automatic L'Aiguille d'Or (Golden Hand) paypal replica watches chopard swiss watches was awarded to watch industry veteran Richard Mille for his platinum RM012 tourbillon watch. The Jury Prize was won by the Reverso Grande Complication à Triptyque watch replica rolex datejust ii by Jaeger-LeCoultre. The Lady's Watch Prize went to the Ballon Bleu timepiece by Cartier. The Men's Watch Prize was awarded to independent watchmaker Kari Voutilainen for his Observatoire wristwatch. The Watch Design Award went to Audemars Piguet for its Millenary Watch with deadbeat seconds. The Jewelry Watch Prize was awarded to Hublot's diamond-studded Big Bang. The Prize for Watch With Complications went to Harry Winston's Glissière tourbillon. The Sports Watch Prize was won by Audemars Piguet for its Chronographe Royal Oak Offshore Alinghi Team. The Public's Prize (based on voting by consumers) was awarded to Zenith for its Defy Xtreme Open Stealth watch.

Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group