Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Integrera ateism.se med forumet en aning bättre
JohnStalberg
Ganska aktiv
***




Inlägg: 61
Registrerad: 2006-2-17
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2006-2-22 kl 06:59
Integrera ateism.se med forumet en aning bättre


Det står massa bra saker på ateism.se men när man hamnar här på forumet känns det som man kommer ifrån den avdelningen lite väl mycket. Vad jag söker är att man lätt ser att dessa två hänger ihop och att det är lätt att hoppa mellan dessa två. Annars tror jag att det är lätt att man missar den fina informationskällan som ateism.se är (den andra vitfärgade avdelningen alltså). Särskilt om man inte kommer via den vita avdelningen. Det är mest en känsla, och jag har inget direkt designförslag. Kanske skulle den länkade bilden högst upp i hörnet gå till den vita delen och inte heta Ateistiskt Forum då? Eller kanske en hem-länk på annat sätt? Den vanliga uppdelningen är att informationsdelen är moderskeppet och forumet en underavdelning. Administratören kanske har en helt annan syn och tanke bakom det hela men här är i alla fall mitt tips. Jag vill inte öka bördan för er som sköter webbsidan utan hoppas mer på att ni är pigga på att trimma den lite om det är en bra idé.
Visa anvädares profil
Ateismadmin
Super-administratör
*********




Inlägg: 39
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Sverige
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2006-4-5 kl 19:50


Forumet ligger på adressen http://forum.ateism.se. Av det borde framgå att forumet är en underavdelning till ateism.se. Några andra inställningar går tyvärr inte att göra i forumet. Vad vi skulle kunna göra är att infoga texten "www.ateism.se" i själva bilden. Jag tror inte forumet går att ställa in så att bilden länkar till ateism.se utan att allt annat i forumet också går dit, men jag ska se vad jag kan göra. (Jag kan ju ändra i PHP-koden om det behövs).

Ge gärna förslag på bättre integration av sidan i forumet.

/Admin
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group