Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Koranen den största sagan
makatheist
Ny medlem
*




Inlägg: 1
Registrerad: 2013-3-29
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

thumbdown.gif Inlagd 2013-3-29 kl 23:33
Koranen den största sagan


Varför är Koranen, in verkligheten inte bra alls för människor?
Sanningen bakom den största sagan, Koranen

Om du skulle fråga alla muslimer att berätta liten om Islam, skulle de berätta om underbara sagor om Mohammed och deras Gud. Hur bra de var för människor och hur de skapade fred etc. Till sist skulle de säga ?om du inte tror på mig då kan de läsa Koranen, i Koranen står allt?. Men är det verkligen så? Jag skulle svara; men har du själv läst Koranen också? Med att läsa menar jag verkligen läsa allt och förstår vad det säger. Och jag vet deras svar redan nu, ?ja det har jag gjord?. Men i verkligheten är det så att bara 5 till 10 % av alla muslimer har läst Koranen någon. Självklart att de har läst några sidor eller hört mycket av deras familj eller från andra källor men det är inte allt. I själva verket det finns också ett stort antal analfabeter i islam. Mesta av dem är kvinnor. Så, är Koranen så bra och fredlig, kärlekfull, frihet, rättvis, vetenskapligt och inspirerande för människor som alla muslimer säger? Eller? Nej, jag tycker att Koranen är en omänsklig bok fullt med rasism, slaveri, terrorism, mord, våldtäkt, tortyr, etnisk rensning, folkmord, plundring och kvinnor förtryckning. Självklart måste det finnas liten bra texter också annars skulle ingen följa Koranen. Och det är bara den liten del av texter som de visar till icke-muslimer och till sig själva också! Muslimer väljer bara de delar som de gillar och ignorerar de andra delar i Koranen.
Hur kan en ?fredlig? religion som Islam vara en orsak av krig? Bara förr att de vill utbreda deras religion? Hat mot andra religionen(Judendom och Buddism) gör att Islam även vill rensa länder från jorden. Kallar man detta för frihet? Eller är det så att alla muslimer har blivit galen och hjärntvättad? Men vem har gjord detta så? Vad kan det vara? Är det politik som har sina händer i problemet? Svaret är, Koranen själv. Koranen hjärntvättar människor, gör att de saker som inte är acceptabel i vår tid. Den diskriminerar, ger tillstånd till mord och krig. Tror du inte? Hur många gånger per dygn exploderar en bomb i Irak för att Sunni och Shiitens inte kan komma överens med varandra? Har vi redan glömt vad som hände i Sudan, Indien, Bangladesh, USA (11.sept.2001). Det var ju Talibans och Osama Bin ladens hämnd på Kristen. Varifrån får Taliban pengarna och vapen? Är det inte alla muslimländerna som ger bidrag? Du kanske säger att inte alla muslimer är så . Men om en dag skulle komma och att han måste välja mellan dig och Taliban, vilken skulle han välja då? Exakt. Hur kan en person tror på en bok som har ändrats mer en 200 till 300 gånger. Hur kan en person tror på en bok som är muntlig berättad och sen tillverkat till en bok. Mer än 200 verser har ändrat och tagit bort i Koranen. Muslimska forskaren vet inte ännu hur Koranen i början såg ut. Varje känd person och den som hade makt efter Mohammeds död har ändrat lite i Koranen. Detta här är accepterad från muslimska länder och de säger att det är sant. Shiitens säger nu att Uthman (en känd muslim) har ändrat Koranen för politiska anledningar. Ett bra exempel är stening av kvinnor som i början var med i Koranen men nu inte längre. Det kan vi se förr att i många länder(islam) är det fortfarande accepterad att stena kvinnor. Koranen (budskapet av gud) innehåller mycket grammatika fel. Om detta är Guds ord varför är det fel skriven? Koranen måste innehålla bara ord från Gud. Men i de mesta verser är det Mohammed som pratar. Är detta korrekt? Igen vill jag säga att detta inte är bara mitt omdöme, det är många islamiska forskare som säger detta. Jag kan nämna mycket mer ?fel? i Koranen men har ingen plats för detta. Det finns 14 versioner av Koranen.
Skapning av jorden sägs i Koranen i sura 41 att Gud har skapad jorden i 8 dagar. Men i sura 50 står det 6 dagar. - ?????- Det står också att alla muslimer även om de har varit bra under deras tid på jorden kommer i helvete först. Vad är syftet att vara en underkastelse till Gud då? Mohammed säger att han har pratat med gud eller pratat med ängel Gabriel. Och på det sättet har Mohammed skrivit Koranen. Om någon skulle komma till oss nu i den här tiden och säga att han pratat med Gud, skulle vi då inte säga att den här personen är mental sjuk? Mohammed ville ha bara makt och en enhet av alla Araber tillsamman så att de kan skapa en rikdom. Innan detta var alla land up delad i stammar. Mohammed var inte bara en profet men också en statsman han skapade inte bara en samhället men också en stat. Han var en militär ledare, han skapade krig och fred, han var en lagstiftare. För att få folket tro på honom sa han att det är Gud som ledar mig och er. Kommer nu en bild av Hitler/Mussolini/Napoleon fram när jag berättar om Mohammed?

Några straffar som Islam den fredliga religionen utövar; amputation, korsfästelse och prygel. I artikeln 5 of 1948 Universal Deklaration of Human rights står det; ingen får utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning. Kallar man Koranen fredlig och rättviss då? Hur kan man prata om en Gud som jag inte kan bevisa? Som Albert Einstein säger; Jag kan inte bevisa att det finns en Gud, om jag ändå skulle prata om Gud skulle jag vara en lögnare. Vill man ha fred i världen då är det första sätt att börja tro som en ateist gör. Om frågan skulle komma till mig om jag skulle ville läsa Koranen, skulle jag svara att jag helst vill läsa ?Vargen och de sju små getterna?. Det är en saga som man i alla fall inte använder våld i form av terrorism, halshuggning, kvinnor förtryckning och lögn. Stackar muslimer?. Hela deras liv har de stora skägg, kvinnor blir för tryckta, får inte smaka av livets glädje, får inte ens känna det riktiga paradiset, nämligen ett glas vin.


Makatheist

Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group