Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: The God Who Wasn't There
Wyvar
Ny medlem
*




Inlägg: 2
Registrerad: 2006-3-2
Befinner sig: Jorden
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2006-3-11 kl 18:02
The God Who Wasn't There


Hej

Ny på forumet, undrar om någon har sett filmen "The God Who Wasn't There" och kan rekommendera den, eller vet var man kan få tag i den utan att köpa den från amerika? (jag menar inte ladda ner olagligt utan om man kan hyra/låna den någonstans)

Länk till reklam sida om filmen:
http://www.thegodmovie.com/


mvh

/Wyvar
Visa anvädares profil
Nightfly
Ganska aktiv
***




Inlägg: 80
Registrerad: 2005-11-10
Befinner sig: Malmö
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2006-3-13 kl 10:20


Har vi inte redan diskuterat den filmen här på forumet?

Den är både bra och dålig: Bra för att den förmedlar lättbegriplig och intressant information, varav mycket var nytt för mig. Dålig för att den känns som ett hemmabygge. Det är svårt att bli tagen på allvar om förpackningen inte håller samma klass som innehållet. Klart sevärd i alla fall.

[Ändrad 2006-03-13 av Nightfly]
Visa anvädares profil
PositivAteist
Super-moderator
*******




Inlägg: 799
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Positiv

[*] Inlagd 2006-4-5 kl 18:38


Jag blev besviken. Filmen känns som filmmakarens sätt att berätta för världen att han inte längre är kristen. Några övertygande argument mot Jesus existens lades inte fram.

Jag hade säkert älskat den för 10 år sedan men nu tyckte jag bara den gav en nidbild av oss ateister. Jag har liksom passerat hädelsestadiet för länge sedan.



/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
aileyben
Ny medlem
*




Inlägg: 8
Registrerad: 2012-9-11
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2012-9-11 kl 05:28


Textile Overstocks is a specialized universal replica watches trading machination to clear textile and clothing inventories, in the effect of wholesale lots, overstock, excess stock, liquidation stock, clearance stock, closeouts, refurbished, obsolete swiss corum watches cows lots, in rags stocks, cancelled stocks or even worthless merchandise.All featured stock offers and advertised clearance deals show up from direct manufacturers, retailers, liquidators, wholesalers again merchants who are registered swiss officine panerai watches besides decorous to occupation again present on ?Textile Overstocks?. certain facilitates the sellers to dispense their superfluous bovines quickly, securely also efficiently.
Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group